Bakom Varumärket
Bakom Varumärket
Bakom Varumärket
Bakom VarumärketRSS
Stora nog att göra skillnad • 40 min • Måndag 17 december 2018
Bakom VarumärketRSS
Stora nog att göra skillnad • 40 min • Måndag 17 december 2018
SpelaSpela
Lyssna nu

Bakom varumärket är den nya podden som tar dig med bakom kulisserna på några av Sveriges mest spännande varumärken. Programledarna Jessica Morales & Jenny Kaiser (Business Directors på reklambyrån Åkestam Holst) tar pulsen på några av Sveriges just nu mest inspirerande och modiga marknadschefer. Tune in och dra lärdomar från deras framgångsrecept, erfarenheter, misstag och mycket mer – nytt avsnitt varje måndag.

AVSNITT

  • Stora nog att göra skillnadSpela
    Stora nog att göra skillnad
    I säsongsavslutningen gästar McDonald's Sveriges marknadsdirektör Christoffer Rönnblad Jenny och Jessica och pratar om fokuset på den flexitariska kosten, hur det är att vara samhällsaktör och om en ny stor satsning.
    40 min • Måndag 17 december 2018
  • Vem är den riktiga hjälten?Spela
    Vem är den riktiga hjälten?
    Anna Laestadius, Nordisk marknadsdirektör på TUI, gästar podden och berättar om passionsdrivet arbete, udda jobbsökningsknep och vem som egentligen är hjälten; varumärket eller varan?
    39 min • Måndag 10 december 2018
  • Sveriges första 100-fattare berättar!Spela
    Sveriges första 100-fattare berättar!
    Halebop blev historiens första 100-fattare, det nyinstiftade priset på 100-wattaren! Hör Head of Halebop, Johanna Sahlman, berätta om inkluderande och ansvarsfull kommunikation och effekten av att ta ansvar.
    41 min • Måndag 3 december 2018
  • Att jobba klimatpositivtSpela
    Att jobba klimatpositivt
    Tobias Karlsson, marknadschef för hamburgerkedjan Max gästar Jessica och Jenny och berättar om hållbarhetsfokus, ljudsatta burgare och får frågan när vi får se "den nakna hamburgaren".
    45 min • Måndag 26 november 2018
  • Framtiden för Tele2Spela
    Framtiden för Tele2
    Jessica och Jenny möter Åse Holmberg som avslöjar att hon nu slutar som marknads- och kommunikationsdirektör på Tele2. Hon pratar om den fantastiska resan hon gjort tillsammans med företaget och om den starka kultur hon bär med sig.
    47 min • Tisdag 20 november 2018
  • Be fast or be last!Spela
    Be fast or be last!
    Vad har rena hav med en bank att göra? Det berättar Ulrika Sundblad, marknadschef på Danske Bank, och pratar om syftesdriven varumärkesbyggning med fokus på de affärsidéer som ligger Danske Bank nära hjärtat.
    25 min • Måndag 12 november 2018
  • Den komplexa varumärkesfederationenSpela
    Den komplexa varumärkesfederationen
    Hur skapar man en gemensam kultur med 24 olika varumärken under samma tak? Fanny Wallér, kommunikationsdirektör på Länsförsäkringar, gästar Jenny och Jessica och berättar om sitt svåra uppdrag att vidareutveckla och förvalta varumärket.
    31 min • Måndag 5 november 2018
  • Circle K tar upp kampen längs vägarnaSpela
    Circle K tar upp kampen längs vägarna
    Circle K:s marknadsdirektör Johan Backman och kommunikationsdirektör Lisa Veljo Degerman gästar Jenny och Jessica och berättar om arbetet bakom varumärkesbytet från Statoil och hur de blev Sveriges största hamburgerkedja med fokus på brett matsortiment.
    31 min • Måndag 29 oktober 2018
  • Sveriges bästa marknadschef berättarSpela
    Sveriges bästa marknadschef berättar
    I premiäravsnittet möter Jessica och Jenny Synsams CMO Michael Grimborg som utsågs till Sveriges Bästa Marknadschef 2018. Han berättar om otåliga konsumenter, om framtidens ögonhälsa och om sin nya hobby: gårdsauktioner i Hälsingland.
    28 min • Måndag 22 oktober 2018
  • Bakom Varumärket - Trailer!Spela
    Bakom Varumärket - Trailer!
    Den 22 oktober är det premiär för Bakom Varumärket, podden där du får träffa personerna bakom några av Sveriges starkaste varumärken och följa med på deras resa!
    1 min • Onsdag 10 oktober 2018
Stäng fönster