Bakom Varumärket
Bakom Varumärket
Bakom Varumärket
Bakom VarumärketRSS
Thomas Backteman: "Logistik är svårare än kärnkraft" • 42 min • Måndag 17 juni 2019
Bakom VarumärketRSS
Thomas Backteman: "Logistik är svårare än kärnkraft" • 42 min • Måndag 17 juni 2019
SpelaSpela
Lyssna nu

Bakom varumärket är podden som tar dig med bakom kulisserna på några av Sveriges mest spännande varumärken. Programledarna Jessica Morales & Jenny Kaiser (Business Directors på reklambyrån Åkestam Holst) tar pulsen på några av Sveriges just nu mest inspirerande och modiga marknadschefer. Tune in och ta del av personliga samtal som bjuder på erfarenheter, misstag, framgångsfaktorer, passioner och mycket mer. Nytt avsnitt varje måndag.

AVSNITT

  • Thomas Backteman: "Logistik är svårare än kärnkraft"Spela
    Thomas Backteman: "Logistik är svårare än kärnkraft"
    Jenny och Jessica träffar Thomas Backteman, före detta kommunikationsdirektör på Postnord, som berättar om att hantera kritik mot ett varumärke där få vet om de stora utmaningarna bakom kulisserna. Det pratas även om framtidssäkring och om målet att skicka 4 miljoner försändelser per dygn 2025
    42 min • Måndag 17 juni 2019
  • Max Apéria: Ett gott samarbete är ett maraton, inte ett sprintloppSpela
    Max Apéria: Ett gott samarbete är ett maraton, inte ett sprintlopp
    Jessica och Jenny gästas denna vecka av Max Apéria, byråvalsrådgivare på Sveriges Annonsörer. Vad har förändrats i reklambranschen, hur fungerar ett samarbete bäst och vad ska kunder tänka på när de söker en ny partner?
    37 min • Måndag 10 juni 2019
  • Försvarsmakten om behovet av jämställdhetSpela
    Försvarsmakten om behovet av jämställdhet
    Jenny och Jessica gästas av Johan Landeström, marknadschef på Försvarsmakten. Hör honom berätta om arbetet med inkluderande kommunikation, vikten av att skapa debatter och hur försvaret värdesätter jämställdhet.
    33 min • Måndag 3 juni 2019
  • Clas Ohlson om framtidens retailSpela
    Clas Ohlson om framtidens retail
    Jeff Jackett, Group Head of Marketing and Brand på Clas Ohlson, hade en stor erfarenhet inom marknadsföring när han började på Clas Ohlson. Hör honom beskriva moderniseringen av företaget och hur transformation ska hålla Clas Ohlson vid liv i åtminstone 100 år till.
    40 min • Måndag 27 maj 2019
  • Dr. Niklas Bondesson om vikten av rätt magkänslaSpela
    Dr. Niklas Bondesson om vikten av rätt magkänsla
    Jenny och Jessica får besök av Niklas Bondesson, lektor på SU och Head of Science på Evidence. Han berättar om arbetet med rapporten som nyligen publicerades om de 8 principerna för effektiv kommunikation och diskuterar hur viktig magkänslan är i varumärkesbyggande.
    29 min • Måndag 20 maj 2019
  • Bauhaus och idrotten: Välmåendet ska öka!Spela
    Bauhaus och idrotten: Välmåendet ska öka!
    Jessica och Jenny gästas av Johan Saxne, marknadschef på Bauhaus. Tillsammans pratar de om välmående på arbetsplatsen och Bauhaus satsningar inom svensk idrott samt hur man gör ett tyskt jätteföretag till en lokal kändis.
    43 min • Måndag 13 maj 2019
  • Sector Alarm: "No Worries"Spela
    Sector Alarm: "No Worries"
    Jenny och Jessica intervjuar Helene Löfgren, marknadsdirektör på Sector Alarm. Hur ser hon på värderingsdriven kommunikation och hur värdesätter Sector Alarm trygghet?
    39 min • Måndag 6 maj 2019
  • AMF vill öka medvetenheten kring pensionSpela
    AMF vill öka medvetenheten kring pension
    Jenny och Jessica får besök av Cecilia Rosendahl-Lavén, marknad- och kommunikationschef på AMF. Tillsammans pratar de om åldersfokusering, har man verkligen lärt sig allt vid 40 och visst borde man få jobba längre och extra även efter pensionsåldern. Hur jobbar AMF med medvetenheten kring pensionen, en fråga som blir viktigare för varje dag?
    34 min • Måndag 29 april 2019
  • Hur gör Telia telefoni folkligt?Spela
    Hur gör Telia telefoni folkligt?
    Telias marknadschef Anne Gro Gulla gästar Jenny och Jessica och pratar om relationer, relationer till kunder och arbetskamrater men också relationen till sig själv, om Telias satsning Folknätet och ett besked som fick Anne Gro att omvärdera sitt liv.
    43 min • Måndag 22 april 2019
  • Arla vill lämna noll klimatavtryckSpela
    Arla vill lämna noll klimatavtryck
    Jenny och Jessica får besök av Arla Foods marknadsdirektör Cecilia Kocken. Hör om Arlas arbete med hållbarhet och det nya arbetssättet Netto Noll Klimatavtryck. Hur ska mjölken hålla sig modern och konkurrenskraftig, visst håller mjölken alltid längre än "bäst före"-datumet och hur ser Cecilias planer ut för Arla de kommande åren?
    32 min • Måndag 15 april 2019
Stäng fönster