Bakom Varumärket
Bakom Varumärket
Bakom Varumärket
Bakom VarumärketRSS
Arla vill lämna noll klimatavtryck • 32 min • Måndag 15 april 2019
Bakom VarumärketRSS
Arla vill lämna noll klimatavtryck • 32 min • Måndag 15 april 2019
SpelaSpela
Lyssna nu

Bakom varumärket är den nya podden som tar dig med bakom kulisserna på några av Sveriges mest spännande varumärken. Programledarna Jessica Morales & Jenny Kaiser (Business Directors på reklambyrån Åkestam Holst) tar pulsen på några av Sveriges just nu mest inspirerande och modiga marknadschefer. Tune in och dra lärdomar från deras framgångsrecept, erfarenheter, misstag och mycket mer – nytt avsnitt varje måndag.

AVSNITT

  • Arla vill lämna noll klimatavtryckSpela
    Arla vill lämna noll klimatavtryck
    Jenny och Jessica får besök av Arla Foods marknadsdirektör Cecilia Kocken. Hör om Arlas arbete med hållbarhet och det nya arbetssättet Netto Noll Klimatavtryck. Hur ska mjölken hålla sig modern och konkurrenskraftig, visst håller mjölken alltid längre än "bäst före"-datumet och hur ser Cecilias planer ut för Arla de kommande åren?
    32 min • Måndag 15 april 2019
  • Tågcharter - Ett svar på miljöfrågan?Spela
    Tågcharter - Ett svar på miljöfrågan?
    Claes Pellvik, Marknadschef på Ving, gästar Jessica och Jenny för att prata om innovation. Hur ser resebranschen på hållbarhet och vad kommer framtiden bjuda på för Ving?
    32 min • Måndag 8 april 2019
  • Team HumanSpela
    Team Human
    Bakom Varumärket är tillbaka! Jenny och Jessica besöks av Mattias Hjelm, strategist på Åkestam Holst, som sammanfattar och spanar kring årets South by Southwest underhållnings- och mediabranschens stora konferens. Vad måste marknadschefer nu fråga sig själva efter konferansens frågor kring hållbarhet och värderingar, kommer fiction eller forskning först och bör man satsa på Team Human?
    31 min • Måndag 1 april 2019
  • Stora nog att göra skillnadSpela
    Stora nog att göra skillnad
    I säsongsavslutningen gästar McDonald's Sveriges marknadsdirektör Christoffer Rönnblad Jenny och Jessica och pratar om fokuset på den flexitariska kosten, hur det är att vara samhällsaktör och om en ny stor satsning.
    40 min • Måndag 17 december 2018
  • Vem är den riktiga hjälten?Spela
    Vem är den riktiga hjälten?
    Anna Laestadius, Nordisk marknadsdirektör på TUI, gästar podden och berättar om passionsdrivet arbete, udda jobbsökningsknep och vem som egentligen är hjälten; varumärket eller varan?
    39 min • Måndag 10 december 2018
  • Sveriges första 100-fattare berättar!Spela
    Sveriges första 100-fattare berättar!
    Halebop blev historiens första 100-fattare, det nyinstiftade priset på 100-wattaren! Hör Head of Halebop, Johanna Sahlman, berätta om inkluderande och ansvarsfull kommunikation och effekten av att ta ansvar.
    41 min • Måndag 3 december 2018
  • Att jobba klimatpositivtSpela
    Att jobba klimatpositivt
    Tobias Karlsson, marknadschef för hamburgerkedjan Max gästar Jessica och Jenny och berättar om hållbarhetsfokus, ljudsatta burgare och får frågan när vi får se "den nakna hamburgaren".
    45 min • Måndag 26 november 2018
  • Framtiden för Tele2Spela
    Framtiden för Tele2
    Jessica och Jenny möter Åse Holmberg som avslöjar att hon nu slutar som marknads- och kommunikationsdirektör på Tele2. Hon pratar om den fantastiska resan hon gjort tillsammans med företaget och om den starka kultur hon bär med sig.
    47 min • Tisdag 20 november 2018
  • Be fast or be last!Spela
    Be fast or be last!
    Vad har rena hav med en bank att göra? Det berättar Ulrika Sundblad, marknadschef på Danske Bank, och pratar om syftesdriven varumärkesbyggning med fokus på de affärsidéer som ligger Danske Bank nära hjärtat.
    25 min • Måndag 12 november 2018
  • Den komplexa varumärkesfederationenSpela
    Den komplexa varumärkesfederationen
    Hur skapar man en gemensam kultur med 24 olika varumärken under samma tak? Fanny Wallér, kommunikationsdirektör på Länsförsäkringar, gästar Jenny och Jessica och berättar om sitt svåra uppdrag att vidareutveckla och förvalta varumärket.
    31 min • Måndag 5 november 2018
Stäng fönster